اسباب بازی کودکان را چگونه تمییز کنیم

از آنجائی که کودکان دائما اسباب بازی هایشان را در دهان می گذارند، به راحتی در معرض بیماریهای مختلف قرار می گیرند و به همین دلیل پاکیزه نگه داشتن اسباب بازیهایشان مسئله مهمی است که باید به آن توجه کنیم.

به طور کلی دو راه اصلی برای تمیز کردن اسباب بازی ها و سایر وسایل کودک وجود دارد. یک راه، شستن با صابون و آب گرم است. چربی و چرک روی وسایل و میکروبها به این طریق از بین می روند. نیازی به صابون های ضد باکتری نیست و صابون معمولی برای این منظور کافی است.راه دوم،استفاده از محلول های بهداشتی است که اکثر میکروبهای بیماریزا و خطرناک را از بین می برد اما به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از آنها باید سطح اسباب بازی را با آب گرم و صابون شسته باشید زیرا علاوه بر میکروب معمولا چرک و چربی هم وجود دارند که باید ابتدا از بین بروند.

قبل از شروع فرآیند تمیز کردن ، حتماً دستورالعمل شستشو آن اسباب بازی را به طور کامل بررسی کنید.ممکن است که اسباب بازی کودک شما ضد آب نباشد یا نیاز به شستشوی خاصی داشته باشد.

اسباب بازی های پلاستیکی کوچک:

اگر بخواهید آنها را در ماشین ظرفشوئی بشوئید،در صورتیکه باتری نداشته باشند میتوان آنها را در ماشین گذاشت و با آب داغ و پاک کننده شست. با این کار هم ضد عفونی و هم تمیز می شوند.

اگر مایلید با دست بشوئید آنها را در سینک با اسفنج،آب گرم وصابون بشوئید و دقت کنید تکه های غذا، چرک و چربی حتما برداشته شوند. سپس آنها را در مایع رقیق شده ای که از محلول سفید کننده درست کرده اید قرار دهید و بعد آنها را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

برای اسباب بازی هائی که باتری دارند،سطح بیرونی آنها را با آب گرم و صابون بشوئید، با محلول سفید کننده پاک کنید و در هوای آزاد بگذارید تا خشک شوند.

اسباب بازی ها و وسائل پلاستیکی بزرگتر، اسباب بازی های فلزی یا چوبی:

سطح آنها را با آب گرم و صابون بشوئید، با محلول سفید کننده پاک کنید و در هوای آزاد بگذارید تا خشک شوند.

اسباب بازی ها و وسایل پارچه ای:

آنها را میتوانید در ماشین لباسشوئی با محلول شستشو و آب داغ بشوئید.

اسباب‌بازی‌های پولیشی (مخمل و مودار)
اغلب اسباب‌بازی‌های پولیشی حاوی برچسب مراقبتی هستند، به این معنی که مراقبت و تمیزی آنها کمی ویژه است. بیشتر متخصصان می‌گویند که اسباب‌بازی‌های پولیشی را فقط باید با دست بشوئید. اگر نیازی به شست‌وشو ندارند می‌توانید گرد و غبار نشسته روی آنها را پاک کنید.

چه زمانی اقدام به ضدعفونی و شستن اسباب بازی کودکان کنیم؟
در انتهای بررسی روش ها و نحوه شستن اسباب بازی با هم دلایل موجه برای ضدعفونی کردن و شستن اسباب بازی های کودکان را مرور می کنیم.

به محض آن که لکه یا کثیفی روی آن ها مشاهده کردید
در طول مدت بیماری و بلافاصله بعد از آن
بعد از یک مهمانی که چند بچه دیگر هم با اسباب بازی ها بازی کرده اند
اسباب بازی که مدتی مورد استفاده قرار نگرفته است
اسباب بازی های مورد علاقه کودک که بیشتر با آن ها بازی می کند
اسباب بازی هایی را که همراه خود به خارج از خانه می برید قبل و بعد از برگشتن به خانه حتما بشویید و حتما در نحوه شستن اسباب بازی دقت بالایی به خرج دهید.
در صورتی که هیچ کدام از مواد بالا اتفاق نیفتد، حداقل هر یک ماه یک بار تمام اسباب بازی ها کاملا بشویید
اسباب بازی ها را بعد از شستن حداقل یک روز در معرض هوای باز و حتی الامکان آفتاب بگذارید تا کاملا خشک شوند.

مدیر فروشگاه اینترنتی
ارسال دیدگاه